5 redenen waarom je een nieuwsbrief moet versturen

Soms hoor je vertellen dat nieuwsbrieven versturen niet meer van deze tijd is, dat we nu in het tijdperk zitten van social media. Klopt niet volledig. We zitten wel degelijk in het tijdperk van social media maar wist je dat slechts 6% van je berichten op facebook gelezen zal worden? Toch mag je social media zeker niet links laten liggen. Het zorgt voor veel verkeer naar je website of webwinkel. De ideale combinatie voor mij is email marketing met social media. Daarom wil ik je hier graag 5 redenen meegeven waarom je zeker ook moet investeren in email marketing.

  1.  Nieuwsbrieven zorgen voor verkeer

    Telkens wanneer ik een nieuwsbrief verstuur zie je een piek in het bezoekersaantal van mijn website. Met een nieuwsbrief haal je direct verkeer naar je webwinkel. Wanneer je goeie content schrijft

  2. Versterkt de band en het vertrouwen

    Je moet op regelmatige basis een nieuwsbrief versturen, wekelijks, veertiendaags of maandelijks (niet langer). Hou dit consequent vol. Je zal zien dat je een band opbouwt met je volgers en dat je business er op zal vooruit gaan. Na een tijd gaan je volgers je bekijken als een persoonlijke kennis en kijken ze wekelijks uit naar je nieuwsbrief. Je zal zelfs reactie en vragen ontvangen. Uiteraard kan er al eens een negatieve tussenzitten maar dat hoort erbij. Reageer telkens op elke reactie. Zo vergroot je weer de betrokkenheid.

  3. Gekend door iedereen

    Wie kent er nu geen nieuwsbrief? Iedereen. Je volgers schrijven er trouwens zelf op in en wanneer het niet is wat ze er van verwachten kunnen ze zelf ook uitschrijven. Dit laatste is trouwens wettelijk ook verplicht. Het is daarom ook voor iedereen de normaalste zaak om een nieuwsbrief te ontvangen. Het is aan jou om een pakkende titel te schrijven wanneer je deze verstuurt.

  4. Zorgt voor loyaliteit

    Zorg dat je iets zinnigs te vertellen hebt en dat je de mensen weet te boeien. Zo kan je een mooie aanhang kweken die uitkijken naar wat je te vertellen hebt. Dit kan je ook in een blog vertellen maar iedereen zijn dagelijkse beslommeringen zijn anders waardoor m’n niet altijd denkt om naar je blog te surfen. De loyaliteit van een nieuwsbrief is enorm groot.

  5. Meetbaar

    De resultaten van een nieuwsbrief zijn perfect meetbaar. Zo weet je hoeveel personen je nieuwsbrief geopend hebben, welk profiel ze hebben, wie er doorgeklikt heeft naar welke pagina in je webwinkel enzovoort.

Een nieuwsbrief heeft dus een hoop voordelen. Probleem is echter dat velen niet weten hoe ze een goeie e-marketing campagne op poten moeten zetten en niet de nodige tijd willen investeren in het opstellen ervan. Zelf zit ik vlug een 5-tal uren per week aan mijn nieuwsbrief maar dat is meer dan de moeite waard. Heb je de tijd en de kennis er toch niet voor, Buitengewoon Communicatie kan je nieuwsbrief ook voor jou versturen. Je zal zien dat deze investering zich gemakkelijk terug zal verdienen.

Heb jij ook ervaring in het versturen van nieuwsbrieven. Laat zeker je ervaring aan me weten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *