E-mail marketing
meer dan een nieuwsbrief versturen
Is een nieuwsbrief versturen nog van deze tijd? Zeker weten. E-mail versturen is een van de succesvolste marketingkanalen wanneer je conversie wilt behalen. Zeker wanneer je dit gestructureerd en goed aanpakt.
E-mail marketing is geen spam mail
Via e-mail marketing kan je direct een grote massa ontvangers bereiken in je doelgroep en tegelijkertijd kan je elke ontvanger persoonlijke en relevante content tonen. Zo is je nieuwsbrief relevante informatie voor je ontvanger en geen spam mail. Hierdoor gaat hij/zij sneller over tot conversie.
De content in de nieuwsbrief wordt geheel afgestemd op de ontvanger. De aanspreking met naam en de content volledig afgestemd op interesse maakt het allemaal persoonlijk en zeer interessant. Verstuur dit dan nog op het juiste tijdstip en je zal zien dat het een succes is.
Bovendien is het een communicatiemiddel waardoor je vertrouwen opbouwt met je klant wat goed is voor de branding en zichtbaarheid van je merk.
Wat is e-mail marketing?
E-mail marketing is het versturen van nieuwsbrieven of andere soorten van mails naar het persoonlijke mailadres van je contacten. Hiervoor heb je een marketingplan nodig want het willekeurig verzenden van nieuwsbrieven heeft totaal geen zin. Je verspilt tijd en money.
Waarom e-mail marketing?
- Resultaat is onmiddellijk meetbaar
- Toegankelijk voor iedereen
- Relatief goedkoop per ontvanger
- Bouwt vertrouwen op met je klant
- Automatiseerbaar